tisdag 18 maj 2010

Tredje resebrevet från Västbanken

I mitt tredje resebrev får du möta fyra unga palestinska kvinnor: Sahar, Nana, Sarah och Ayatt. Jag har träffat dem på olika platser på Västbanken och de berättar om hur det är att leva under ockupation, hur de ser på framtiden och vad de har för drömmar.
- Jag drömmer inte om något stort. Bara om fred, säger Sahar, 20.

Om du är intresserad av att få det i din inbox, mejla mig! Tipsa också gärna människor som du vet att är intresserade av aktuell uppdatering av situationen på Västbanken om mina resebrev.

4 kommentarer:

Pappa sa...

Var de lika intresserade av att få veta mer om dig, som du om dem?

Anonym sa...

Fint att du skriver om de unga kvinnornas situation i Hebron, jag vill gärna höra mer om ders liv. Tack

Sofie sa...

Pappa: Svår fråga. Ber man om en intervju får man ju oftast en intervju och inte ett samtal. Särskilt om den man pratar med är lite generad över att prata engelska. Men de människor som jag lärt känna här är absolut intresserade av oss.

Anonym: Tack, gör mitt bästa för att berätta.

Pappa sa...

Tänker du alls kommentera det som händer dessa dagar?