tisdag 6 april 2010

Old Shallalah Street - Samma gata, två tak.

I resebrevet beskrev jag det skräptyngda galler som täcker stora delar av Hebrons gamla stad. På första bilden ser ni en livlig och trevlig affärsgata – Old Shallalah Street - i centrala Hebron.


















Den andra bilden är tagen lite längre ner på samma gata, när den kröker sig och närmar sig bosättningarna. Här slänger bosättarna ner skräp och sopor från husen brevid och militären har därför satt upp ett galler för att skydda fotgängarna och affärerna på gatan nedanför. Här håller inte många butiker öppet och här gör gallret Old Shallalah Street ganska lik en bur.

4 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Hej!
Hörde av Ida att du var i Israel. Va spännande. Hoppas du får ut massor av din resa.
Bless massor/Anna Larsson

Sofie sa...

Hej Anna,
Tack så mycket! Ja, jag är på Västbanken fram till augusti.
Kram

Emelie sa...

Tur att din tand nu är fixad och att du fick en vän på köpet!

Du, hur gör man om man skulle vilja prata med dig?

Vi har skype. Kan man få boka in en tid eller?

Kram

Sofie sa...

Japp, det går bra! Min skype är fornamn_efternamn så lägg till mig vettja!! Jag vill prata med Edvin också.